|
View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
smor 2006 Silverdonator

|
Posted: Sat Feb 05, 2005 14:36 pm Post subject: |
|
|
ja just de, var för tester ska man göra pÄ den andra mönstringen om man söker till fallskÀrmsjÀgare? man fÄr ju göra ett tillÀgstest nÀr man mönstrar som heter jÀgartestet, me det Àr inte spciellt omfattande, man ska göra 75 steps med 25 kilospackning... men vad innehÄller det andra testet? _________________ u can call me smor? milda? bregott?
men helst bregott omega 3 ! |
|
Back to top |
|
 |
mts pensionerad hest

|
Posted: Sat Feb 05, 2005 14:41 pm Post subject: |
|
|
smor wrote: | ja just de, var för tester ska man göra pÄ den andra mönstringen om man söker till fallskÀrmsjÀgare? man fÄr ju göra ett tillÀgstest nÀr man mönstrar som heter jÀgartestet, me det Àr inte spciellt omfattande, man ska göra 75 steps med 25 kilospackning... men vad innehÄller det andra testet? |
nÀsta omgÄng test sker pÄ regementets omrÄde och Àr deras egna tester som Àr bra mycket tuffare Àn att göra "jÀgartestet" som egentligen bara kollar om du klarar av lite pÄfrestningar för leder och knÀn.
Jag roade mig med att Äka till waxholm och göra vissa av testen för kustjÀgare en gÄng och klarade dem, LikasÄ har jag klarat testen för jÀgarubildning pÄ k4 men inte pÄ karlsborg (dÀr fjs hÄller till) Jag sprang dÄ en mil pÄ under 40 minuter, klarade att göra +20 chin (uppdragningar) och var i allmÀnt god fysik. Jag har dock inte gjort KJs vattentester dÄ jag hatar vatten men Àlskar snö och lera.
De fysiska testen bestod nÀr jag gjorde dem av löpning, siups, uppdragningar, rygglyft och armhÀvningar (med lite variation för olika regementen). LöparspÄren tillhör de jÀvligaste jag sprungit, pÄ K4 började man springa, sen vart det uppförsbacke efter nÄn kilometer som slutade dÀr man började kÀndes det som  _________________ lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805 |
|
Back to top |
|
 |
smor 2006 Silverdonator

|
Posted: Sat Feb 05, 2005 14:49 pm Post subject: |
|
|
haha sheat. lÄter inte för trevligt men , men kustjÀgare osv sÀgs ju vara en rolig utbildning, men den mÄste vara jÀkligt pÄfrestande ? shit sÄ vÀltrÀnad man mÄste vara nÀr man kommer dÀrifrÄn : ) _________________ u can call me smor? milda? bregott?
|
Back to top |
|
 |
waingro Admin

|
Posted: Sat Feb 05, 2005 14:56 pm Post subject: |
|
|
Det klart coolaste/tuffaste man kan göra lumpen som Àr ju röjdykare, en kompis till mig gjorde som det, runt 5-10 pers om Äret som fÄr göra den utbildningen. _________________ Heroes never die, they just reload ! |
|
Back to top |
|
 |
mts pensionerad hest

|
Posted: Sat Feb 05, 2005 14:58 pm Post subject: |
|
|
du Àr oftast inte hÀlften sÄ vÀltrÀnad nÀr du muckar som nÀr du ryckte in, man fÄr en annan typ av fysik av jÀgartjÀnst och speciellt av KJ, du lÀr dig bÀra tunga saker lÄngt och lÀnge, men vÀltrÀnad Àr nog inte rÀtt ord. _________________ lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805 |
|
Back to top |
|
 |
smor 2006 Silverdonator

|
Posted: Sat Feb 05, 2005 15:38 pm Post subject: |
|
|
okej dÄ, man Àr frÀck dÄ?
med en smula inroni ;P _________________ u can call me smor? milda? bregott?
|
Back to top |
|
 |
Lathund

|
Posted: Sat Feb 05, 2005 18:29 pm Post subject: |
|
|
Lite av det man gör har mts sagt. Alla gör inte saker samtidigt utan de som vÀntar pÄ sin tur ska sitta tysta och stirra in i vÀggen medan de andra kör Vattentesterna var enligt min kompis riktigt jÀvliga. Minns inte allt de gjorde men han sa att det var sjukt jobbigt. Och det var efter att man sprungit en mil osv. Fanns hinkar bredvid bassÀngen, sÄ upp ur vattnet; spy, och ner igen. Min kompis spydde inte, och fick skit av av dem för att han inte gav 100% enligt dem. De kör pÄ tills alla gett upp. |
|
Back to top |
|
 |
mts pensionerad hest

|
Posted: Sat Feb 05, 2005 18:48 pm Post subject: |
|
|
det vÀrsta vattentestet imo Àr nÀr man ska dyka ner en djup ~3m bassÀng och ta sig igenom en tunnel för att sedan ta sig upp igen, det hÀr kommer sist i ordningen om jag inte missminner mig och sÄllar verkligen agnarna frÄn vetet. _________________ lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805 |
|
Back to top |
|
 |
PeTTy is d:)

|
Posted: Sat Feb 05, 2005 18:55 pm Post subject: |
|
|
mts wrote: | PeTTy is d wrote: | ni som sÀger att det jag sÀger Àr skit snack, lÀs vÀrnpliktsnytt ^^
mer Àn hÀlften Àr missnöjda med sin tjÀnst pga pliktverket lovat saker och sagt saker om tjÀnsten som inte alls i slut Àndan har stÀmt. |
Fundera lite kring den mentala bilden inför lumpen hos den halvan som Àr missnöjd, de tror att de ska fÄ göra en massa balla grejer som deras kompisar berÀttat för dem. Jag hade t.ex folk i min BTgrupp som trodde de skulle bli MP och nÀrskydd och antagligen ville alla vara rambo samtidigt. Var hur kul som helst nÀr jag fick frÄgan "min polare sa att vi kommer fÄ kasta skarpa granater under övningarna mot b-styrkor, stÀmmer det?"
Jag tror att mÄnga som inte har nÄgon direkt koll och har sett pÄ för mÄnga filmer fÄr negativa upplevelser efterssom de egentligen aldrig riktigt brytt sig om att lÀsa och frÄga innan. |
NĂ€r dom pĂ„ pliktverket lovar en massa resor till skottland och nĂ€r dom lovar att man ska fĂ„ Ă„ka bĂ„t varje dag och sĂ„ sitter man pĂ„ land som ett jĂ€vla fĂ„n. Man frĂ„gar: "skulle inte vi fĂ„ Ă„ka bĂ„t?" Svar: Ăhh i denna tjĂ€nst lĂ€r du aldrig fĂ„ se en bĂ„t...
hmm? |
|
Back to top |
|
 |
smor 2006 Silverdonator

|
Posted: Sat Feb 05, 2005 19:12 pm Post subject: |
|
|
heh, jag har nog mer problem med det andra om jag skulle kommit sÄ lÄngt, just i vatten lever jag gött =), just love water... men vatten kan vara j**ligt jobbigt ocksÄ  _________________ u can call me smor? milda? bregott?
|
Back to top |
|
 |
mts pensionerad hest

|
Posted: Sat Feb 05, 2005 19:54 pm Post subject: |
|
|
PeTTy is d wrote: |
NĂ€r dom pĂ„ pliktverket lovar en massa resor till skottland och nĂ€r dom lovar att man ska fĂ„ Ă„ka bĂ„t varje dag och sĂ„ sitter man pĂ„ land som ett jĂ€vla fĂ„n. Man frĂ„gar: "skulle inte vi fĂ„ Ă„ka bĂ„t?" Svar: Ăhh i denna tjĂ€nst lĂ€r du aldrig fĂ„ se en bĂ„t...
hmm? |
lÀste du vekligen vad som stod pÄ pappret du fick nÀr du fick din tjÀnst? och i sÄ fall, lÀmnade du sedan ett klagomÄl pÄ din placering? och vem lovade egentligen nÄgot? inskrivningsförrÀttaren har nÀmligen ingeen rÀtt att lova dig saker, dÀremot kan de beskriva mer eller mindre utförligt hur tjÀnsten i frÄga sett ut tidigare.
pratat med vÀrnpliktsrÄdet? _________________ lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805 |
|
Back to top |
|
 |
PeTTy is d:)

|
Posted: Sat Feb 05, 2005 20:51 pm Post subject: |
|
|
mts wrote: | PeTTy is d wrote: |
hmm? |
lÀste du vekligen vad som stod pÄ pappret du fick nÀr du fick din tjÀnst? och i sÄ fall, lÀmnade du sedan ett klagomÄl pÄ din placering? och vem lovade egentligen nÄgot? inskrivningsförrÀttaren har nÀmligen ingeen rÀtt att lova dig saker, dÀremot kan de beskriva mer eller mindre utförligt hur tjÀnsten i frÄga sett ut tidigare.
pratat med vÀrnpliktsrÄdet? |
Sorry att jag inte skrev att det inte var mig det handlade om. Nu var det dÀr bara ett exempel men fÄtt höra mÄnga som blivit missnöjda pga inskrivningsförrÀttaren lovat massa saker. Gamla gubbar som inte riktigt hÀngt med i det hela. Jag vart lovad att jag skulle fÄ sitta och kolla radar och vara ledig varannan vecka och det stÀmde sÄ jag Àr nöjd, fast lite smÄ saker som han sa som inte stÀmde men skit samma för mig, tycker bara synd om andra. :/ |
|
Back to top |
|
 |
Lathund

|
Posted: Sat Feb 05, 2005 21:00 pm Post subject: |
|
|
mts wrote: | det vÀrsta vattentestet imo Àr nÀr man ska dyka ner en djup ~3m bassÀng och ta sig igenom en tunnel för att sedan ta sig upp igen, det hÀr kommer sist i ordningen om jag inte missminner mig och sÄllar verkligen agnarna frÄn vetet. |
Jo det berÀttade han. Har för mig man skulle hoppa frÄn 5m innan, samt hÄlla i en vapenatrapp hela tiden. Eller sÄ var det tvÄ olika test. SjÀlv trivs jag rÀtt bra i vattnet sÄ jag skulle fixat den, men om den kommer sist pÄ dan sÄ Àr det nog *lite* svÄrare. Skulle dock inte klara de andra fystesten  |
|
Back to top |
|
 |
MuffinMan

|
Posted: Sat Feb 05, 2005 21:39 pm Post subject: |
|
|
ChroNo^ wrote: | Nee du lita inte pÄ det dÀr, om en mÄnad kan du fÄ hem ett brev om att du inte ska eller fÄr göra nÄgot hellt annat. Det Àr bara och vÀnta och se.
Jag skulle bli inkallad som SambandsbefÀl//PlutonsbefÀl, Men icke fick ett brev hem o dom sa att jag fick bli bevakningssoldat, det jag absolut INTE ville bli. Ringde och klagade pÄ dom och dÄ gnÀllde de pÄ att det va sÄ rörigt med allt om nedlÀggning och allt. SÄ nu blir jag RadiolÀnkman...
aja lycka till med det beslut du fick..  |
Haaahahaha! Nitlott! Du skulle blivit bevakningssoldat istÀllet. Jag Àr radiolÀnkman med en bv 2068 (den bandvagnen som kan köra pÄ fler stÀllen Àn man kan gÄ) och det Àr riiiiktigt trÄkigt. Det enda vi gör Àr lÀser böcker, kÀkar godis (det Àr inte sÄ roligt som det lÄter) och trÄnar efter siso-vagnar istÀllet.
Högantenner Ă€r en sak djĂ€vulen uppfann men kom pĂ„ att den var för farlig för honom, sĂ„ han skickade den till vĂ„r vĂ€rld! DĂD Ă
T HĂGANTENNEN! _________________ Life's a bitch! A #FreezeBitch.
Two muffins are sitting in an oven.
One muffin says to the other, "Phewww!! Its HOT in here."
The other muffin screams, "AHHH!!! A talking muffin!" |
|
Back to top |
|
 |
ninjja

|
Posted: Sat Feb 05, 2005 23:54 pm Post subject: |
|
|
MuffinMan wrote: |
Haaahahaha! Nitlott! Du skulle blivit bevakningssoldat istÀllet. Jag Àr radiolÀnkman med en bv 2068 (den bandvagnen som kan köra pÄ fler stÀllen Àn man kan gÄ) och det Àr riiiiktigt trÄkigt. Det enda vi gör Àr lÀser böcker, kÀkar godis (det Àr inte sÄ roligt som det lÄter) och trÄnar efter siso-vagnar istÀllet.
Högantenner Ă€r en sak djĂ€vulen uppfann men kom pĂ„ att den var för farlig för honom, sĂ„ han skickade den till vĂ„r vĂ€rld! DĂD Ă
T HĂGANTENNEN! |
hahahahaha jag var ocksÄ radiolÀnkman
RikttrÄdarna som ALLTID o jag menar ALLTID trassla sig ska vi inte ens snacka om, kom ihÄg pÄ slutövning blev jag sÄ jekla lack pÄ dom sÄ jag tog fram kniven o anvÀnde mycke vÀl
MÄnga tror att det Àr skönt att sitta i bandvagnen o sova o kÀka godis konstant, iofs sÄ gör man ju inte.
Högantennerna, GHAAAAAAAAAA |
|
Back to top |
|
 |
mts pensionerad hest

|
Posted: Sun Feb 06, 2005 2:02 am Post subject: |
|
|
hihi, jag var systemtekniker pÄ en knutpunkt (s3/signbat I19), hÄller helt och hÄllet med om att högantennen Àr djÀvulens pÄhitt  _________________ lvl84 human ironist.
Gick i pension 080805 |
|
Back to top |
|
 |
[siLL]Urethra

Joined: 01 Oct 2002 Posts: 2726 Location: Kongliga Hufvudstaden
|
Posted: Sun Feb 06, 2005 2:49 am Post subject: |
|
|
FLU|Swedish Cop wrote: | streiz0re wrote: | Bara som en liten rolig grej kring detta med lumpen, Vad Àr erat bÀsta tips pÄ att slippa göra lumpen?
Mitt Àr att sÀga att man Àr nazist , man fÄr inte göra lumpen dÄ va? LÀste det pÄ nÄn officiell slippa lumpen topic pÄ nÄgot annat forum.
|
..och PANG, rakt in i sÀkerhetspolisens register och sÄ var 35 % av alla jobb i Europa inget för dig....
kanske inte sÄÄÄÄÄ bra.....  | Var gÄr grÀnsen för Äsiktsregistrering? Klassas man som sÀkerhetsrisk bara för att man ogillar invandring, Àven om man inte har nÄgot otalt med enskilda individer? Dvs man ogillar de politiker som placerar flyktingar i förorter etc.
Jag ble uttagen till Amfibiebataljon, staben. DessvÀrre glömde de meddela mig om att min tjÀnst hade Àndrats, sÄ det var inte förrÀn ett par veckor in pÄ gröntjÀnsten som det blev klart för oss soldater liksom. Det var fler Àn jag som undrade nÀr vi skulle komma till vÄr egna bataljon, bara för att fÄ höra att vi redan var dÀr.. som kustelleriartister istÀllet.
InstÀmmer för övrigt med föregÄende tre talare om att högantennen Àr ett jÀvla skitpÄhitt. Jag tillhör en av fÄ vÀrnpliktiga som pÄ tvÄ dagar lyckats knÀcka tvÄ öhh.. den dÀr tunga gjutjÀrnsgrejen som man sÀtter sjÀlva huvudet pÄ och som kan vridas och tiltas. Jag kunde bara flina befÀlskan rakt upp i ansiktet och sÀga att "sÄ gÄr det om man skickar outbildad personal att lösa andras uppgifter och nÀr befÀlskan sjÀlv godkÀnner ludermÀssigt uppsatta prylar". Det var verkligen hennes eget fel. Himla osis att vi inte hann skaffa nya till slutet av slutövningen... _________________ -Give a man a fire and he is warm for a day. Set a man on fire and he is warm for the rest of his life. |
|
Back to top |
|
 |
FrankJScott
Joined: 29 Nov 2022 Posts: 6793 Location: Swinging Lifestyle
|
Posted: Tue Jan 17, 2023 11:36 am Post subject: Useful Crypto Trading Info |
|
|
To the people talking about cryptocurrency stock exchange, okex options, mata traders 4, free forex money no deposit, xtb trading platform, forex trading time, I highly recommend this top crypto trading site or open source automated trading, volume indicator mt4, options auto trading, meta trader, best crypto traders to follow 2021, hugosway leverage, on top of this top crypto trading site and don't forget infinity futures automated trading, bitsgap app, webull crypto fees, crypto trading, option alpha automated trading reddit, forex swing trading strategies, not to mention this top crypto trading link which is also great. Also, have a look at this great crypto trading tips and don't forget automated copy trading, best expert advisor for forex trading, ea auto trading bot, best crypto swap, currency pairs list, crypto exchange reddit, as well as this useful crypto trading forum as well as tresorfx, rsi bullish, binance metatrader, apps for buying cryptocurrency, ftmo, metatrader 4, not to mention excellent crypto trading blog which is also worth a look. I also recommend this top rated crypto trading tips as well as virtual crypto trading, hidden bullish divergence rsi, automated investing robinhood, phemex crypto, trality trading, auto trade oil, not to mention this best crypto trading site on top of reliable crypto exchange, open forex account, best forex broker for beginners, free forex demo account, british fx funds, best trading platforms for crypto, and don't forget new crypto trading forum not to mention rsi reverse divergence, best app for buying crypto, alpari minimum deposit, robinhood crypto prices, social trading crypto, top auto trading robot, which is also great. Finally, have a look at this new crypto trading tips with oanda practice account, traders room, best to buy cryptocurrency, eforex, netdania stock and forex trader, top 30 crypto exchanges, for good measure. Check more @ High Rated Instagram Service Tips 27_4526 _________________ Google it |
|
Back to top |
|
 |
FrankJScott
|
Posted: Tue Feb 07, 2023 15:59 pm Post subject: Excellent Packaging Machines Tips |
|
|
In response to the people talking about industrial packaging systems, ample padding for e-commerce product, inventory of parts, cup filling, co-packing, 5 steps for choosing the right case packer, I highly recommend this great packaging machines advice or beer variety packs, tunnels de refroidissement pour la production en ligne, quebec, valeurs du marché, machines, productivité versus pertes et gaspillage, alongside all this top rated packaging equipment url not to mention alimentation latérale, primary, secondary, and tertiary packaging, packs variés en édition limitée, multilane in line infeed, evolutive, compact, high speed cooling, easy to operate, robot palletizer system, alongside all this excellent packaging machines details which is also great. Also, have a look at this recommended packaging equipment link alongside all changeovers, paperboard, performance, traitement de petits flacons, introducing new beers, adjustable to various pack sizes, alongside all this top packaging machines advice alongside all biÚres familiÚres, blast beat, flexible packaging, personnalisation, tamper-proofing, beverages, as well as top packaging machines link which is also worth a look. I also recommend this best packaging machines forum on top of excessive delivery costs, stack height of up to 100", free quotation, et pack, mise en barquette/plateau, keeping adhesives clean, and don't forget this high rated packaging equipment forum not to mention durable and strong packaging, secteur industriel, service, documentation claire, dairy, case packers for breweries, not to mention great packaging equipment blog and don't forget stainless steel finish, uniformity of final temperatures, packs de biÚres variés, up to 200 packs/min, composants et piÚces, touch screen panel, which is also great. Finally, have a look at this awesome packaging machines blog with fr, wine, micro fluted cardboard sleeves, emballages durables et respectueux de l'environnement, automation equipment, custom packing solution, for good measure. Check more @ Top Packaging Equipment Advice dafbd64 _________________ Google it |
|
Back to top |
|
 |
FrankJScott
|
Posted: Thu Mar 02, 2023 21:08 pm Post subject: Top Ideas For Deciding On UK Garden Tools |
|
|
For the guy talking about lawn hose, honda hhh25 hedge trimmer, automatic rewind hose reel, 50 metre garden hose, female hose fitting, grumpy gardener wonder shovel, worx electric hedge trimmer, wilko expandable hose pipes, hle71, ryobi cordless hedger, long handled hedge trimmer cordless, I highly suggest this breaking news about uk garden tool details on top of kitchen sink water hose, lawn sprayer, soft hose for garden, yard tools list, worx electric leaf blower, tanaka hedge trimmer, wolf garden tools b&q, lidl hedge trimmer 2021, broadfork for sale, garden tools near me, electric wood chipper, best mini tiller, manual lawn edger, battery powered long reach hedge trimmer, lightweight strimmer, look at this my website on uk garden tool site alongside all garden spike roller, ryobi hedger, small garden hose, rake hoe, garden hedge shears, echo 2420 hedge trimmer, verve hose pipe, best rake for leveling soil, best garden pruners, gardena flex hose, kasei hedge trimmer, petrol hedgetrimmer, lawn mower sale argos, mantis hedge trimmer, garden fork handle, try this directory on uk garden tool advice for rake garden tool, 20 volt hedge trimmer, garden groom hedge trimmer, shindaiwa hedge trimmer ht232, plant cutter machine, best hose sprinkler, fiskars digging shovel, 1 inch female hose connector, black hose pipe, stihl cordless hedge trimmer hsa 45, lopper garden tool, . See More Great Ideas For Selecting A Toto Site 17cb9e2 _________________ Google it |
|
Back to top |
|
 |
|
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum You cannot attach files in this forum You can download files in this forum
|
|